Egyáltalán nem lányoknak való, vagy megéri nőként mérnöknek tanulni?
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói és oktatói válaszoltak a kérdésre: miért éri meg nőként mérnöknek tanulni.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói és oktatói válaszoltak a kérdésre: miért éri meg nőként mérnöknek tanulni.
Lényegében már a középiskola megválasztásával eldől, hogy a diákból diplomás lehet-e, vagyis a szülők társadalmi pozíciójától legalább annyira függ a gyerek jövendő státusa, mint a képességeitől – állapítható meg abból a felmérésből, amelyet szociológushallgatók készítettek érettségi előtt álló budapesti diákok körében.
A leányiskolákhoz való visszatalálással a szebbik nem soraiból jóval több tudományos és mérnöki érdeklődésű tanuló kerülne ki.
A tudomány már nem csak a laborok és az egyetemek kiváltsága. Egyre több civil, diák és amatőr szakértő kapcsolódik be a kutatásokba a Citizen Science, azaz közösségi tudomány keretében. Önkéntesként adatokat gyűjthetnek, képeket osztályozhatnak, madarakat számolhatnak, vagy akár exobolygókat fedezhetnek fel – mindezzel valós tudományos eredményekhez járulnak hozzá.